Two Girls on Broadway (1940)

Alternatieve titel: Choose Your Partner

Muziek / Romantiek

geregisseerd door S. Sylvan Simon
met Lana Turner, Joan Blondell en George Murphy

Molly is de verloofde van Eddie, een man die liedjes schrijft en die verkoopt aan producers op Broadway. Tijdens een dag werken aan een musical worden Molly en haar jongere zus Pat ontdekt als danseressen. Ondertussen realiseert Eddie dat hij meer voelt voor Pat dan voor Molly.

avatar van Dutchfan
Lana Turner is hier te zien in een van haar eerste films en het is duidelijk waarom zij zo snel een ster werd : Ze ziet er sexy en fantastisch mooi uit.

Haar acteer-talent is wat minder, maar de "dronken-scene" is goed gedaan.

Ook goed zijn de musical-nummers , die de film naar een hoger niveau brengt.

Joan Blondell is goed als de optimistische Molly en dat optimisme heeft ze hard nodig , want haar overkomt de ene ramp na de andere.

George Murphy 's personage irriteerde me hier en daar.Hij gedraagt zich als een 12 jarige en ik snap niet zo goed waarom de dames in deze film zo gek op hem zijn.

De musicalnummers doet Murphy geweldig, vooral zijn dans met Lana Turner is erg goed.

Lana Turner houdt zich goed staande tijdens de dansnummers.

Ondanks dat de film hier en daar wel erg gedateerd is, toch 3 en een halve ster.