New York (2009)

India

geregisseerd door Kabir Khan
met John Abraham, Katrina Kaif en Neil Nitin Mukesh

Omar (Neil Nitin Mukesh), komt voor het eerst in zijn leven buiten India. Hij beleeft Amerika door de ogen van zijn Amerikaanse vrienden Sam (John Abraham) en Maya (Katrina Kaif) en leert zijn leven daar te houden. Samen ontdekken ze een hele nieuwe en zorgeloze wereld. Maar op een dag verandert dit alles… Agent Roshan is een undercover FBI agent die de veranderingen teweeg brengt in de levens van de vrienden.

Lijkt me wel een gave film.
De eerste 9/11 Bollywood film...

Ik ben teleurgesteld in deze film. De trailer gaf mij totaal andere verwachtingen. Het had een leuk en spannend verhaal kunnen worden, maar het verhaal is het verre van leul en spannend. Vooral op het einde dacht ik van, was ik maar thuis gebleven. Als je ECHT niks te doen hebt, zou je een poging kunnen wagen. Maar verwacht er niet al teveel van. En ik durf nu ook geen bruin brood meer te kopen bij de bakker....

SanneW
Eindelijk weer een bollywood in de bioscoop. Ik had er wel zin in en na wat trailers helemaal. Helaas viel het tegen. De film is opgebouwd uit drama en oneerlijkheid. Iets wat ik niet verwacht van een bollywood. Meestal is dat vrolijke muziek met zang en dans. Opzich had ik nog kunnen blijven zitten, maar na wat twijfelen ben ik toch weggegaan na een uur.

avatar van Mug
Mug
Dan mis je nog anderhalf uur en stem je maar liefst 2,5*?

avatar van Mug
Mug
Bollywood-vehikel omtrent het Amerikaanse terroristenbeleid na 9/11. De boodschap is duidelijk, en gelukkig blijven de muzikale dansintermezzo's achterwege, maar de overdramatiek die de Bollywood films kenmerkt is erg aanwezig. De Niagara-glycerine-vallen spuiten uit alle ooghoeken terwijl iedere keer hetzelfde klaagliedje uit de speakers knalt. Poppetje Katrina Kaif en (mijn opa en vader zijn beroemd, dus ik ook) Mukesh worden weggecijferd door de Indiase hunk (menig Hindi-sprekend meisje heeft een poster boven haar bed hangen) John Abraham en oudgediende Irrfan Khan.

Dit is nou echt zo'n film die je vanaf het begin niet kunt vertellen hoe het ongeveer afloopt. En daar hou ik wel van. Aan het eind moest ik zelfs bijna huilenxD
Het is een prachtig mooi verhaal en ook echt gebeurd.
New York geeft aan hoe er met de mensen werden omgegaan en dat zie je heel goed terug.

avatar van Keane1983
Ik vond dit een prachtige film. Ik had inderdaad ook wel eens iets andere verwachting van deze film na het zien van de trailer. Maar ik moet zeggen dat het mij zeer zeker niet is tegen gevallen.
De spanning blijft gedurende de film goed hangen en je weet echt niet hoe het einde zal aflopen.
Op somige vlakken lag het acteerwerk er wel erg dik bovenop..maar goed thats bollywood.
Van mij krijgt deze film een dikke 4.5*

De manier van filmen is erg mooi gedaan, maar ook het gebruik van felle en heldere kleuren zal je ook zeer zeker niet ontgaan (vind ik erg goed gevonden voor een somber getinte film).
Over het algemeen kwam het acteerwerk naturel over.
De film duurt erg lang, maar je hebt totaal niet het idee dat je zolang aan het kijken bent. Je wordt steeds van het ene naar het andere geslingert.
De film voelt overigens niet aan als een bollywoodfilm. Natuurlijk komen er veel liedjes voorbij, maar er wordt niet echt in gezongen of in gedanst (dit was anders ook totaal ongepast).

Ik zeg: Zeker het kijken waard.

avatar van Scorpio11
Wat een mooie film zeg. Ontroerend. Als je de film, zoals ik, HD bekijkt komen de kleuren soms te fel over.

Minek
Mooie boeiende film, meeslepend, goed verhaal.

avatar van blackarea
duurt ma 2,5 uur ma het is zeker de moeite waard,

waar gebeurd verhaal?

Gaap...net afgekeken, maar het heeft me moeite gekost. Langdradig, soms mierzoet en bovendien slecht geacteerd. Kortom, ik vond er niet veel aan. Had meer ingezeten voor mijn gevoel.

Verrassend goede film! Er zat werkelijk alles in. Alleen af en toe erg zoet als ze gaan zingen maar die stukjes heb ik gewoon doorgespoeld.

Maya vond ik slecht acteren maar voor de rest zeker een mooi film.

[quote]noromov schreef:
Maya vond ik slecht acteren maar voor de rest zeker een mooi film.[/quote
Katrina kaif (Maya) kreeg de prijs besste actrice dus ik begrijp niet hoe je haar slecht vond acteren

Atypische maar interessante Bollywoodfilm over de impact van de Patriot Act op het leven van niet-westerse allochtonen in de Verenigde Staten na 9/11.
Kijkt lekker weg, omdat het verhaal best aardig in elkaar zit en er ook goed geacteerd wordt. Het veelvuldig gebruik van vertraagde beelden om de spanning kunstmatig op te voeren had van mij niet gehoeven. Dat geldt trouwens ook voor de onzinnige tegeltjeswijsheden van Irrfan Khan na afloop van de baseballwedstrijd op het eind. Dat hele “6 months later” fragment had wat mij betreft beter achterwege kunnen blijven.
Katrina Kaif is natuurlijk een plaatje, maar dat wist ik al van andere films.