Red Sky at Morning (1971)

geregisseerd door James Goldstone
met Richard Thomas, Catherine Burns en Desi Arnaz Jr.

Wanneer de vader wordt opgeroepen om deel te nemen aan de Tweede Wereldoorlog, stuurt hij zijn vrouw en zijn bijna volwassen zoon naar Nieuw Mexico. Het leven is daar zowel voor de moeder als de zoon erg zwaar. De zoon is één van de weinige blanken in het gebied en vrienden maken valt niet mee. Toch leert de zoon zijn eerste vriendinnetje kennen. Ondertussen trekt zijn moeder zich steeds meer terug in het huis. Wanneer het bericht komt, dat zijn vader is gesneuveld komt de zoon in conflict met zijn moeder en haar nieuwe minnaar over wie nu de leiding heeft van het huishouden.