Bai Ma Su Che Gou Hun Fan (1979)

Alternatieve titel: Eunuch of the Western Palace

Hongkong
Actie / Drama

geregisseerd door Ma Wu
met Hua Chung, Fei Lung en Lieh Lo

De slechte eunuch Wang probeert de macht te grijpen. Dappere krijgers verzamelen bewijs tegen hem en proberen het naar de keizerlijke rechtbank te brengen. Wang's moordzuchtige geheime dienst heeft echter allen in het vizier en deinst voor niets terug om dit te voorkomen. Wang heeft echter een probleem: welke krijger heeft het echte bewijs en welke krijgers dienen slechts als afleidingsmanoeuvre?

avatar van Baggerman
Een film over een eunuch met ballen.

Slechte beeldkwaliteit, enorm irritante dubbing, wat wil je nog meer?

Een goed plot misschien. Tja, ook dat heeft deze film niet. De draad was ik zo kwijt. Het duurde heel lang voordat ik eigenlijk doorhad wie wie was en waarom ze wat deden!

De enige meerwaarde van de film (die verrassend bloederig is!) is dat de badguys af en toe óók eens winnen: er sterven ook een aantal good guys! Dat zie je nu ook niet vaak!

De actie is soms ook vrij matig en heb ik beter gezien. Wel geinig weer is het gebruik van de meest uiteenlopende aparte wapens.