Outrage (2009)

Documentaire

geregisseerd door Kirby Dick

Kirby Dick maakt zich sterk tegen de grote groep (grotendeels gesloten) homoseksuelen in de verschillende bewindslagen van de V.S., die meer dan geregeld zelf optreden tegen homoseksualiteit en wetten ontwerpen en steunen tegen homoseksuelen. Dick legt de hypocrisie bloot en roept homoseksuele politici op om uit te komen voor hun geaardheid en het goede voorbeeld te geven. Tevens beziet hij de implicaties van deze dubbele levensstijl en de verrichtingen van de media in deze.

wtf

Outrage is een moedige, enigszins provocerende en door en door boeiende ontmaskering over hypocriete Amerikaanse politici die homoseksueel zijn en daar niet voor uit durven komen. In feite zijn ze oneerlijk tegenover de wereld en meer nog tegenover zichzelf. Op zichzelf is dat geen ramp. Maar het schadelijke is dat zij daardoor tegen de gelijke rechten van homoseksuele mannen en lesbische vrouwen stemmen en op een extreme wijze als heteroseksuele rolmodellen naar buiten treden en neerbuigend acteren naar alles wat maar naar homoseksualiteit riekt.