Bridget (2002)

Frankrijk / Japan / Verenigde Staten

geregisseerd door Amos Kollek
met Anna Levine, Neal Jones en Thom Christopher

Bridget is het verhaal van een vrouw met een duister verleden die tien jaar geleden gescheiden geraakte van haar zoontje Clarence als gevolg van de brutale moordaanslag op haar man. Sindsdien doet ze er alles voor om weer met haar kind te kunnen samenleven. Ze is steeds op zoek naar geld: van de Midwest tot in New York, van Miami tot in het Midden-Oosten en dan weer terug in New York. Haar zoektocht is een opeenvolging van ervaringen in een wereld van licht en schaduw. Op een dag leert ze Hawk kennen die zijn lichtelijk achterlijke zoon Pete graag een paar jaar echt geluk wil schenken. Hawk doet Bridget een vreemd voorstel. Indien ze trouwt met zijn zoon, dan krijgt ze na vijf jaar een grote som geld en zal ze vrij zijn om te vertrekken...

kappeuter (moderator)
Absurde zwart-komische film, waar toch ook mooi drama in te zien is. Ik blijf een zwak houden voor Anna Levine.
Heel aparte personages. Vooral de mannen in deze film zijn merkwaardige types.
Het personage van de eenzame juf, daar had meer mee gedaan kunnen worden.
Jammer dat de film te wisselvallig is, maar ik heb me er prima mee vermaakt.

Erg spijtig dat Amos Kollek hier te veel hooi op zijn vork neemt, want in essentie zit hier best een mooi verhaal achter.
Het idiote misdaadverhaaltje dat door de film heen gevlochten zit had achterwege gelaten moeten worden. Dat voegt namelijk niets toe en is niet komisch genoeg (want ik geloof niet dat het serieus is bedoeld).