Mississippi (1935)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Wesley Ruggles en A. Edward Sutherland
met Bing Crosby, W.C. Fields en Joan Bennett

Tom, de zoon van een rijke Zuidelijke familie wordt onterft omdat hij weigert te duelleren. Hij neemt een baantje aan als zanger op een boot op de Mississippi. Na een ruzie met een beruchte boef, waarbij laastgenoemde neergeschoten wordt, besluit de kapitein van de boot om Tom te adverteren als 'The Singing Killer.'

Meh.

Na vorige week Hope met WC FIields gezien te hebben, is het deze keer de beurt aan Crosby. Het resultaat is matig, gelukkig is de speelduur dat ook.

Een wel érg simpel romantisch verhaaltje, waar Crosby af en toe een liedje mag brengen en WC Fields z'n bekende toneeltje opvoert. Nog niet al te veel films van het gezien, maar zijn typetje is wel erg herkenbaar.

De romance is nogal tam, de humor iets te karig en ondanks de korte lengte het tempo nog steeds iets te loom. Kreeg er wel dorst van, dronk vroeger geregeld zelf een Mint Julep en da's geen verkeerd drankje. Al schrok ik wel een beetje van de porties waarmee ze het achterover kapten in deze film.

Enkel voor de die-hard Crosby fans dit filmpje.

avatar van Dutchfan
Bing Crosby als Tom, die nadat zijn verloofde de verloving heeft verbroken gaat zingen op een showboat en daar allerlei avonturen beleeft.

Bing Crosby-fans zullen genieten van deze film, hij zingt een paar schitterende nummers.

Naast Crosby zien we ook WC Fields, die goed op dreef is, en heeft Crosby ook nog eens drie schitterende tegenspeelsters: Joan Bennett, Gail Patrick en Queenie Smith!