Witte Vis (2009)

Nederland
Thriller

geregisseerd door Remy van Heugten
met Marcel Hensema, Mads Wittermans en Jack Vecht

Visserszonen Hans en Stijn nemen na de dood van hun vader zijn kotter over. Ze willen het familiebedrijf van een ondergang redden. Dit lijkt een onmogelijke opgave. Vlak voordat ze de hoop opgeven, vinden ze een grote hoeveelheid drugs in de netten.

Jeauhan
Interessant filmpje. Jammer van het soms wat geforceerde scenario met een aantal voorspelbaar- en toevalligheden. Had wat dat betreft meer in gezeten, zeker als de dramakant wat minder ééndimensionaal was geweest. Zeker in het begin zeer boeiend maar begint helaas meer en meer te ontsporen in een soort mislukte Woody Allen-realiteit.

Visueel in orde, vooral fijne contrasten. Acteerwerk prima, maar scenario en script zit een beetje in de weg.

avatar van Drs. DAJA
Zeker een geslaagde telefilm die lekker vlot is en makkelijk wegkijkt. Ge-emotioneerd zullen we nooit echt raken maar de sfeer, setting en het tempo maken veel goed.

Nomak
Zwakke voorspelbare film waar geen enkel cliché wordt geschuwd.
In het begin is het nog allemaal best wel goed, maar daarna zakt het helemaal in. Hoe kom je er nu bij om die drugs te verbranden?
En het einde is vreselijk voorspelbaar. Ook kregen ze zeker 10 keer de kans om die kerel te ontwapenen. Staat met zijn pistool vaak op een halve meter van de hoofdpersonages.
Tel daar het zwakke acteerwerk bij op en er blijft maar weinig over om van te genieten.

mvdb-lwd
weet iemand of deze film nog ergens te zien of te downloaden is want ik zoek hem al heel lang.. heb hem 2 jaar terug wel gezien op tv.

avatar van mcdaktari
Vanavond te zien op NPO Cultura om 22.46 uur. Die ga ik opnemen want dat verhaal klinkt me wel goed ondanks de toch vrij lage beoordeling hier, maar ik hou wel van de Nederlandse film en het is mooi kijkvoer voor als er niks op tv is.