Hinter Kaifeck (2009)

Duitsland
Thriller / Mystery

geregisseerd door Esther Gronenborn
met Benno Fürmann, Alexandra Maria Lara en Henry Stange

Marc is een freelance fotograaf die momenteel als opdracht heeft het fotograferen van traditionele Beierse taferelen. Hij reist daarvoor door Beieren, samen met zijn zoon Tyll, die hij min of meer in de maag gesplitst heeft gekregen door zijn ex-vrouw. Dan komen ze aan in Kaifeck, zo'n typisch pittoresk Duits plaatsje dat precies voldoet aan wat Marc nodig heeft. Bovendien is er net een traditioneel festival aan de gang, dus ze huren voor dat weekend een kamer in de plaatselijke herberg. Maar al snel blijkt dat er achter het plaatsje een gruwelijk geheim schuil gaat...

Raffael77
Aardige thriller met goede opbouw.
De film wordt steeds spannender.
Acteer werk is goed(met name vader en zoon)
Verhaal is ook leuk en aardig uitgewerkt.
Effecten zijn er niet veel maar wel realistisch in beeld gebracht.

avatar van jcat
Ik ben het helemaal met Raffael eens.

avatar van RickZ
Duitse thriller in een afgelegen bergdorpje met een oud bewaard geheim. Wel onderhoudend, in het begin nog redelijk spannend en mysterieus, maar naar het einde toe wat ongeloofwaardiger.

avatar van Timecop
Best aardig, alleen vreemd dat iemand van rond de 40 in 2009 (kijk maar naar zijn audi) een moeder heeft die geboren is in 1922, vrij bijzonder.

avatar van erpunited
redelijk maar vond het niet een sterk verhaal en niet super geacteerd. Net geen voldoende

avatar van marnix73
Spannende film waarin vooral de sfeer erg prachtig is weergegeven.

avatar van b00ts
Waar een Timecop al niet op let.....
Inderdaad, de tijdslijn vond ik ook merkwaardig ondanks dat de film zich niet in 2009 maar in 2003 afspeelt. Maar er zitten wel meer eigenaardigheden in de film. Lees de Duitse wiki er maar eens op na onder het kopje "Unstimmigkeiten und Schwächen".
Verder begon de film niet onaardig maar zakte in ondanks redelijk tot goed acteerwerk.

avatar van 93.9
Regisseur had er een meer artistieke draai aan moeten geven, had ie nog wel in de arthousehoek een klein succesje geboekt. Nu is ie stuurloos.

avatar van boemboem27
Gehele film houdt de mysterieuze sfeer heel goed vast tot het laatste moment toe.
blijft om een of andere reden toch boeien.
ook over de ontknoping daar had ik geheel geen idee van.
zeker de moeite waard.