• 11.216 nieuwsartikelen

Genre: Drama

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Dana Nechushtan

Met onder meer: Egbert Jan Weeber, Josefien Hendriks en Ward Weemhoff

IMDb beoordeling: 7,2 (80)

Gesproken taal: Nederlands

Plot Necrocam

Vier pubers vormen een clubje waarin de computer centraal staat. Ze surfen, spelen videogames, gaan naar digiparty's en communiceren per computer. Wanneer één van hen overlijdt zetten de anderen zich in om diens laatste wens in vervulling te laten gaan: als grafmonument een webcam in de doodskist die live via het internet het ontbindingsproces registreert en waarbij de sitebezoeker met een temperatuurregelaar zelfs het proces kan versnellen dan wel vertragen. Maar doordat onwillige ouders, die gruwen van het morbide idee, hen tegenwerken, lijkt het plan uiteindelijk niet door te gaan.

avatar van Yak

Yak

De VARA zends straks (24/09, 21u00) 'Necrocam: de dood online' uit over iemand die na zijn dood een webcam in zijn kist laat installeren. Schijnt nogal verontrustend te zijn (dan vraag ik: zoiets om negen uur 's avonds?), maar ik moet zeggen dat ik toch wel zo gefascineerd ben dat ik het wil zien.

Meer info hier en hier, maar vooral hier en een klein beetje hier en er is schijnbaar ook nog een trailer.

avatar van Yak

Yak

Ik had nogal wat lugubers verwacht (er niet bepaald op gehoopt, maar wel verwacht), het bleek echter een erg goed en zeer aangrijpend filmpje te zijn geworden. Niet het bizarre idee van een webcam in iemand doodskist voerde de boventoon, maar de manier waarop jongeren met het onderwerp 'dood' omgaan. Goed uitgewerkt, overtuigend geacteerd, mij raakte het absoluut. Bovendien waren scènes met computers nu eindelijk eens geloofwaardig neergezet, en werd er niet met cool jargon gesmeten. Prima film, 4*.

avatar van Jos2

Jos2

Lelijk gedraaid, matig geschreven. Sommige acteurs niet onaardig, maar als geheel ondermaats.

avatar van Jos2

Jos2

Zo verontrustend was het nu ook weer niet. Wellicht het eindshot een beetje.

avatar van Goodfella

Goodfella

Orgineel, luguber, fascinerend... Jammer van een paar *edit* knake-acteurs. 3,5 sterren

avatar van Macmanus

Macmanus

Ik vond die hoofdrolspeelster wel goed acteren, die ziek is bedoel ik.

avatar van ichi

ichi

kreeg alleen de tweede helft mee, moet de rest nog op video zien. Ik vond het wel grappig, leuk voor op tv, die meid met dat roze haar was wel heel ok. Het einde was ook netjes gedaan. De titel is alleen al 2 sterren waard.

avatar van gotti

gotti

Laat ik het woord nog maar eens een keer gebruiken. Zeer luguber, maar wel heel erg goed. Erg goed en orgineel gemaakt (had misschien iets meer kunnen worden uitgewerkt) en het acteerwerk was ook best om aan te zien. Dus als het verhaal iets meer en verder was uitgewerkt had ik er een hogere wardeering voor gegeven, maar toch krijgt deze lugubere maar erg goeie film van mij 3,5 velverdiende sterren!

avatar van Wouter

Wouter

Niet best.

avatar van NC

NC

Nou, ik vond hem best tegenvallen. Egbert-Jan Weber had een half uur voordat ik de film ging kijken al gewaarschuwd dat hij zich in sommige scenes best verneukt voelde, en dat ik na afloop moest laten weten of ik de scenes gevonden had. Tja, hij zal het wel over de slotscenes gehad hebben?!? Maar ja, camerawerk: okee, acteurs: niet heel slecht, verhaal: beetje slap, luguber: nou nee, onsmakelijk: dat wel, korte film: geen exuus, conclusie: met dezelfde acteurs en dezelfde tijd hadden ze iets beters in elkaar kunnen zetten...

avatar van Violet-Oi!

Violet-Oi!

Voor een avondje als je aan het zappen bent en hij is er toevallig voor, vond ik het wel een vermakelijk fimpje!

avatar van Goodfella

Goodfella

avatar van Hannibal

Hannibal

Wat een walgelijk idee, ik moet er niet aan denken om een overleden familielid te zien rotten.

avatar van gotti

gotti

Vrij bizar idd.

avatar van Hip-Hop Drunkie

Hip-Hop Drunkie

Dit is zo'n film die ik moet zien ! Hoe meer morbide en lugubere elementen hoe beter !

avatar van DwarreI

DwarreI

De titel doet misschien een exploitatiefilm vermoeden maar van precies het tegenovergestelde is er hier sprake.