A Erva do Rato (2008)

Alternatieve titel: The Herb of the Rat

Brazilië

geregisseerd door Júlio Bressane en Rosa Dias
met Selton Mello en Alessandra Negrini

Rattenkruid is een uit planten verkregen vergif. Een man zet er thee van voor een vrouw. Ze hebben elkaar toevallig ontmoet op een kerkhof. Hij neemt haar mee naar zijn huis en laat haar niet meer gaan. Steeds meer onder invloed van het vergif noteert ze de verhalen van hem in boekjes, die langzaam de wanden vullen. Ze staat toe dat hij naaktfoto's van haar maakt. Als hij ontdekt dat ratten aan de foto's knabbelen, ontsteekt hij in een duivelse woede.

Ik vond het een geweldige film, interessant en zenuwslopend!
Ook slim gespeelt, alleen een beetje vreemd van de alter ego Marshall ik weet nou nog steeds niet hoe hij in zijn hoofd is gekomen.......

Een film over een man en een vrouw en een rat. De man vindt de vrouw op een kerkhof en neemt haar mee naar huis. Hij leest haar poëzie voor en hij fotografeert haar in onwelvoeglijke standen. Vervolgens knabbelt de rat aan de foto's. Dus moet de rat gevangen worden. Dat is waar ik naar heb zitten kijken. Het Braziliaans is een prachtige taal om naar te luisteren. Maar met de film kon ik verder niets.

avatar van McSavah
De soundtrack.