La Tarea (1991)

Alternatieve titels: Homework | Homework, or How Pornography Saved the Split Family from Boredom and Improved Their Financial Situation

Iran / Mexico

geregisseerd door Jaime Humberto Hermosillo
met José Alonso en María Rojo

Virginia heeft haar ex-minnaar Marcelo uitgenodigd, en stelt een camera verdekt op in haar appartement. Ze studeert namelijk film en in het kader van een huiswerkopdracht wil ze hun ontmoeting opnemen. Marcelo probeert Virginia te verleiden, maar wordt woedend wanneer hij de camera ontdekt en vertrekt. In tranen houdt Virginia een betoog voor de camera en als Marcelo zijn koffertje komt halen biecht ze alles op. Gestreeld in zijn ijdelheid biedt Marcelo nu zijn medewerking aan.

avatar van Yak
Yak
Briljant. Waar 'Requiem for a dream' in totaal circa 2000 cuts gebruikte in de hele film (opmerkelijk veel, 800 à 900 is het gemiddelde), doet 'La tarea' het met misschien tien, vijftien cuts. Tientallen minuten aan film zijn opgenomen vanuit één camerastandpunt, zonder filmtechnische onderbrekingen. Zelfs de muziek wordt live gebracht vanaf een platenspeler terwijl de camera doorloopt. Hoe twee personen binnen één camerastandpunt toch zo'n spannende film kunnen opleveren is echt een prestatie van formaat. Aanstootgevend, dat wel (want het draait hoe dan ook uit op seks), maar echt heel mooi. Puntje aftrek voor het tamelijk vergezochte einde - 4,0*.

Ook bekend als: Homework, or How Pornography Saved the Split Family from Boredom and Improved their Financial Situation

You've got to love that title

avatar van 93.9
Tegen verzendkosten de ex rental vhs hebben? Let me know.