Horizon (2016)

Alternatieve titel: One Night Stand XI - Horizon

Nederland

geregisseerd door Giancarlo Sanchez
met Susan Radder, Tijn Docter en Bram van der Heijden

Iedereen maakt zich zorgen om de licht ontvlambare 16-jarige Lieke die net haar moeder verloren heeft. Maar ondanks haar verdriet leeft Lieke helemaal op in het zwembad waar ze als groot schoonspringtalent geniet van de trainingen samen met haar coach Jorg. Lieke redt zich prima. Totdat Jorg besluit om nog een meisje te gaan trainen. De jaloerse Lieke probeert zich in te houden maar verliest langzaam maar zeker de controle over zichzelf. In de chaos die ze zelf ontketent wordt Lieke het meisje waar iedereen zo bang voor is en zijzelf nog wel het meest.

avatar van bjerik76
Vond deze film wat matig
Personage had iets meer uitgediept kunnen worden ( ik miste een beetje voorgeschiedenis)
Ook het drama gedeelte had iets meer gemogen, of had er meer thriller in verwerkt.
Nu kabbelde alles voor, en was de film ook zo ineens afgelopen, terwijl ik dacht dat er nog wel wat zou gaan gebeuren toen ze samen uit beeld wegliepen.
Korte speelduur, maar eigenlijk lang genoeg zoals het op deze manier gefilmd is.

avatar van 606
Ik snap de reacties die slecht zijn niet zo goed, misschien is het voor mij goed omdat ik het heel herkenbaar vind. Ik met mijn adhd en autisme voelde bijna de woede zelf in mijn lichaam. Vroeger was ik ook zo. vond de opbouw mooi gedaan en ook de uitstraling van de hoofdactrice was goed.

avatar van mjk87
Als je een veelbelovend talent, Kanye West, en een tracking shot in de eerste vijf minuten krijgt, dan kan een film voor mij al weinig meer fout doen. Dat doet de film dan ook niet. Hier en daar zitten er wel wat schoonheidsfoutjes in en de korte spelduur maakt dat sommige eindjes er iets te los bijhangen - dat hele gedoe rond school hangt er echt te veel bij-, maar daar tegenover staan een uitstekende pacing - de film duurt nog geen 50 minuten maar voelt als een halfuur- en gewoon een film die heel lekker wegkijkt. Dit is een sfeerschets zoals ik ze graag zie. Daarnaast ziet het er allemaal heel aardig uit (soms met dat invallende licht van een laaghangende zon) of leuke ideetjes (stukje jumpcutting als Radder thuiskomt door de achterpoort).

Maar hoe goed de regisseur ook presteert, de echte hoofdrol is voor de jonge Radder die volstrekt geloofwaardig is in haar woede en verdriet, en ze is grappig bovendien. Ik kan daar echt verliefd op worden als ze uitvalt tegen dat andere meisje. Haar blikken zeggen vaak genoeg, ze is innemend en voelt echt aan, met alle nuances erbij. Ook Tijn Docter als vader heeft een mooie innemende rol, zoals eigenlijk iedereen prettig naturel in zijn rol zit.

Eigenlijk doet de film niks fout, maar is gewoon te kort om echt te beklijven en als gezegd, sommige scènes hangen er ook iets te los bij allemaal. 3,5* en Sanchez mag wel eens een Telefilm proberen met iets meer lengte. En Radder een nieuwe Gaite Jansen?

avatar van Decec
Een goed drama film...
Goed verhaal...
Goed acteerwerk...
Wel moeilijk meisje..
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond muziek/geluid
(Dolby Digital)...

avatar van missl
Drama film over een pubermeisje dat heel boos is op alles en iedereen om haar heen. Was waarschijnlijk leuker geweest als de film wat meer de tijd had genomen, om de karakters wat beter te leren kennen.