The 39 Steps (2008)

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door James Hawes
met Rupert Penry-Jones, Eddie Marsan en Lydia Leonard

Richard Hannay ontmoet een man die hem vertelt dat ze een spionagenetwerk op het spoor is. Wanneer de man in Hannays huis neergestoken wordt, wordt hij onmiddellijk verdacht. Achternagezeten door de politie, gaat Hannay op zoek naar de spionnen.

avatar van Captain Pervert
Een aparte remake die een beetje een made-for-TV gevoel geeft. Veel dingen zijn net even anders ten opzichte van het origineel uit 1935, maar wel herkenbaar. Grootste pluspunten zijn dat er meer actie in verwerkt is, en dat er meer over het plot wordt uitgelegd (wat in met WO1 en WO2 in retrospectief ook voor de hand ligt om te doen). Ook speelt er een extreem knappe vrouw in (Lydia Leonard).

Wel geinig hoe ze met dat vliegtuig een beroemde scène uit een andere Hitchcock film (North by Northwest) er aan de haren bij slepen, al slaat dat nergens op. De film is bij vlagen een beetje saai, de voiceover aan het begin is overbodig en komt verder niet in de film terug (doe het consequent, of doe het niet) en het einde is een beetje rommelig. Verder een aardige film.

Ik geef 'm net als het origineel 3 sterren.

avatar van Brix
Captain Pervert schreef:
Een aparte remake die een beetje een made-for-TV gevoel geeft.

Goed gezien, want het ís inderdaad ook een (BBC) TV film.
Werd tijdens de eindejaars feestdagen (2008)uitgezonden.

Dit was de 4e versie van hetzelfde verhaal die ik zag, en veruit de zwakste.
De 5e verfilming is overigens al in de maak!

avatar van nairobi
Heb het origineel niet gezien. Maar een Hitchcock sfeertje kon ik er wel in ontdekken.Het origineel zal gerust beter zijn, maar ik vond deze remake best aardig. Vond de beelden van Schotland mooi, de personages geloofwaardig.

Leuk om gezien te hebben

avatar van erpunited
Redelijk. Heb het origineel ook nie gezien, maar deze ging wel. Niets aparts, maar aardig om te kijken

Heb deze film binnen gehaald op Bluray omdat vooral het verhaal mij wel aansprak, ook is dit momenteel 1 van de "budget" blurays uitgegeven door DFW. Ik kan wel vertellen dat ik mij dit geen moment heb beklaagd! De film ziet er kwa omgeving echt prachtig uit, schotse landschappen in HD WAUW! Het verhaal zit luchtig maar goed in elkaar, de spanning is zeker aanwezig gedurende de hele film. Ook al is dit maar een televisiefilm, ik vind hem heel wat aangenamer dan sommige blockbusters die in de cinema draaien! 4* sterren voor een film die met een low budget toch fantastisch in elkaar zit!

avatar van dartviper
De film is van verbazing van begin tot eind spannend. En dat had ik niet verwacht hierdoor dus een wel verdien 4*

Muggsy
Fijn om David Haig uit 'The Thin Blue Line' hierin te zien, die knakker is echt nog niks veranderd . Hij deed het best nog aardig, evenals Lydia Leonard. Het hoofdpersonage daarentegen was wat te alledaags, al zeker geen Robert Donat.

Vond de actie hierin wat ongeloofwaardig overkomen. Voornamelijk de scène waar Dannay èn politiemensen met honden, èn het uit 'North by Northwest' weggelopen (weggevolgen ) vliegtuig, èn de twee Duitsers in de auto kwijtspeelt leek wat misplaatst.
Iets te veel actie dus en iets te weinig suspense, maar 'The Master of Suspense' ligt natuurlijk al enkele decennia onder de zoden.

avatar van AmazingPP
Helemaal geen onaardige remake van de Hitchcock-film, al overtreft hij de laatstgenoemde niet. Maar wie wel?? Ik heb hem net gezien vanaf Blu Ray (wat is dat toch een machtig medium). Goed geacteerd, goed geschoten en retespannend! 3,5 *

avatar van Brix
Maar heb je deze versie al gezien? Thirty Nine Steps, The (1978)

Ben zelf ook benieuwd naar de op stapel staande nieuwe versie : The 39 Steps (2011) - imdb.com

avatar van Johnny-31
Aardige film waar een stevige snelheid in zit maar ....het orgineel heeft toch voor mij de voorkeur.

avatar van qwatje
Voor een BBC thriller een zeer matige verfilming. Al met al had ik er gewoon veel meer van verwacht. Ik heb deze disc ook op BluRay en voor mij is dit weer zo'm disc die bewijst dat BluRay niet veel toevoegd. (weinig special effects die het mooi maken, en op de disc zelf totaal geen extra's! Ach een gegeven paard..... dus).

De film is op zich niet slecht, maar ik vond het tempo dramatisch laag en ook de ontmoetingen waren allemaal net niet. Ik heb me vermaakt maar meer ook niet 2.5*

avatar van @quikfit
Lekkere film MET een verhaal.