Da Dian Ying (2006)

1 stem

China

geregisseerd door Agan
met Eric Tsang, Bo Huang en Chen Yao

We volgen drie hoofdpersonen: een makelaar met geldzorgen, een jonge vrouw die op allerlei slinkse manieren rijk probeert te worden en een verlopen ster die met de beste intenties rampzalige dingen doet. De film is een blend van parodieën op films als: Kung Fu Hustle, House of Flying Daggers, Infernal Affairs, In the Mood for Love, The Matrix, Daisy, Ringu, Brokeback Mountain en andere (aziatische) succesfilms.

avatar van Baggerman
Men zegt dat Chinezen een goedkopere/kwaliteitsarmere versie maken van alles. Hier hebben ze het geprobeerd met films als 'Scary Movie', maar dat is zelfs de Chinezen niet gelukt! Alhoewel ze wel dicht in de buurt komen met deze prent.

Zo ongrappig dat het bijna weer wel grappig wordt! Maar misschien is dit typisch Chinese humor die langs me heen gaat of bevat de film veel woordgrapjes die natuurlijk helemaal langs me heen gaan (omdat ik geen Chinees spreek!).

Voor het in de zeik zetten van de film 'Shara' een half puntje extra en een half puntje voor de ene keer dat ik wel in de lacht schoot...