Un Paraíso bajo las Estrellas (2000)

Alternatieve titel: A Paradise under the Stars

Spanje / Cuba
Komedie / Muziek

geregisseerd door Gerardo Chijona
met Thais Valdés, Vladimir Cruz en Amparo Muñoz

Net als haar moeder wil Sissy een danseres worden bij Tropicana, de befaamde Havaanse cabaret. Maar haar truckrijdende vader, Candido, verbiedt dit haar aangezien zijn voormalige rivaal Armando haar dan alles zou gaan bij brengen. Wanneer Candido en zijn vriend Promedio per ongeluk Sergito overrijden, blijkt deze zijn zoon en Sissy broer te zijn. Sissy wordt verliefd op hem.

avatar van Mischa
Dit is echt een geweldige film! Een fantastisch mooi verhaal over liefde, dromen, dansen en de complexe Cubaanse samenleving.
Soms over-the-top zoals dat bij Latijnse stereotypen hoort, dan weer heerlijk subtiel. Vertederend en gierend grappig tegelijk. Gaat dat zien!