The Virtuous Sin (1930)

Alternatieve titel: Cast Iron

Drama / Romantiek

geregisseerd door George Cukor en Louis J. Gasnier
met Walter Huston, Kay Francis en Kenneth MacKenna

Rusland, 1914. Marya Ivanova Sablin is de vrouw van de gevoelige wetenschapper Victor Sabin. Tijdens de Eerste Wereldoorlog wordt Victor opgeroepen door het Russische leger en krijgt de rang van luitenant. Sabin kan niet omgaan met de stijfheid en discipline van het militaire leven en hij wordt vanwege insubordinatie veroordeeld tot de doodstraf. Om het leven van haar man te redden, verleidt Marya de wellustige generaal Platoff. De ontmoetingen met Platoff vinden plaats in een bordeel. Onbedoeld door beiden, maar Marya en Pllatoff worden verliefd op elkaar en de jaloerse Sabin dreigt zijn rivaal te vermoorden.