Sinterklaas & Pakjesboot 13 (2006)

Nederland
Familie / Avontuur

geregisseerd door Armando de Boer
met Fred van der Hilst, Michiel Kerbosch en Don van Dijke

Wanneer de Sint en zijn Pieten op weg zijn naar Nederland op hun nieuwe schip, Pakjesboot 13, zinkt het schip omdat het te zwaar beladen is. De Sint en zijn Pieten komen gelukkig heelhuids aan op het droge land, wat echter een onbewoond eiland blijkt te zijn. Ook blijkt één van z'n oudste en meest vertrouwde Pieten, Stafpiet, te ontbreken. Zal de Sint en z'n Pietenclub zonder boot Nederland voor 5 december kunnen bereiken...?

avatar van tommykonijn
Inderdaad absoluut geen leuke Sinterklaasfilm, ik weet niet of er nog kinderen zijn die dit leuk vinden maar ik heb hem een jaartje geleden bekeken, ik weet nog goed dat ik het allemaal erg dom bedacht vond (het verhaal) ze hadden er wel wat meer van kunnen maken, desondanks het verhaal zowat aan de bagger kant hangt.

avatar van movie acteurs
Iedereen in Nederland is opgegroeid met het Sinterklaas feest. Het warme, fijne en leuke gevoel van vroeger met Sinterklaas is zeker niet terug te krijgen met deze film. Het belabberde verhaaltje (Sinterklaas op een onbewoond eiland ) een belachelijk detail die ook niet bepaald leuk over komt. Humor is ook ver te zoeken en daarnaast van een groot huil niveau.
Kinderen zien hier misschien de lol nog van in , hoop ik , dus daarom geef ik nog een 1,0.