Frog River (2002)

Japan

geregisseerd door Hajime Ishimine
met Ryo Kase, Ichirô Ogura en Kenichi Yamamoto

Tsutomu werkt in een platenzaak en is helemaal gek van housemuziek. Hij hoopt ooit een bekende DJ te worden. Hij oefent thuis met mixen waarbij hij het volume net wat te hoog zet. Hij is dan ook niet erg geliefd bij zijn medebewoners. Tijdens het mixen staat hij te dagdromen over meisjes en over hoe hij indruk op hen kan maken. Fysiek stelt Tsutomu echter niet veel voor. En dan wordt zijn mannelijkheid ook nog eens op de proef gesteld wanneer hij wordt uitgedaagd voor een kendo-duel...

avatar van kinjutsu
Yes! Eindelijk deze in m'n bezit gekregen. Ik zal hem vanmiddag gaan bekijken.

avatar van kinjutsu
NICE RAINBOW

Heel erg genoten van dit stukje absurde cinema. Survive Style 5+ lijkt enkele grappen wel direct uit deze film over genomen te hebben. Zoals typisch voor NR films zit er weer een onbegrijpelijke bijrol van Hideaki Anno in. Voor de rest propvol met andere absurde personages. Er lijkt geen 1 normaal personage tussen te zitten, maar dat is uiteraard niet negatief.
Ondanks het duidelijke low budget, zag alles er toch heel erg verzorgd en goed uit, ook op de flashbacks en de muziek heb ik niets aan te merken.

Jammer dat nog niemand anders deze gezien heeft, iedereen die van latere NR films heeft genoten kan dit zeker waarderen. Ga dit zien!

avatar van Observator
Vond het wel meevallen met die absurdheid. Zeker, 't is een maf stel personages, maar het kan nog tien keer erger.

Je hebt films met een duidelijke verhaallijn en je hebt beschouwende films waarin een verhaallijn lijkt te ontbreken. Frog River zweeft hier mi. een beetje tussenin. Een beetje 'net niet'. We volgen Tsutomu en ontmoeten onderweg nog wat rare figuren (vooral die twee buurmannen waren zeer grappig), maar aan het eind is Tsutomu nog steeds dezelfde Tsutomu. Hoewel bepaalde voorvallen anders doen vermoeden, wordt er nergens echt naartoe gewerkt, is er totaal geen ontwikkeling en bleef ik achter met een was-dit-het? gevoel. Nu ik daar zo op terug kijk moet ik daar wel om grinniken, maar tijdens de film vond ik dit toch te mager.

Prima vermakelijke film, maar niet meer dan dat. (Duurde bij mij overigens maar 86 minuten, i.t.t. de 118 die hier en op imdb vermeld worden.)