Paris Underground (1945)

Alternatieve titel: Madame Pimpernel

Drama / Oorlog

geregisseerd door Gregory Ratoff
met Constance Bennett, Gracie Fields en George Rigaud

De attractieve en losbollige Amerikaanse Kitty is getrouwd met de Fransman Andre de Mornay. Wanneer de Nazi's Parijs binnenvallen, probeert Kitty met haar oudere Engelse vriendin Emmeline Quayle naar het platteland te vluchten. Ze worden echter door de Duitsers tegengehouden en gedwongen terug te keren. Onderweg helpen Kitty en Emmeline een achter de vijandelijke linies neergeschoten Britse piloot luitenant William Gray. Ze slagen er in Gray het bezette Frankrijk uit te smokkelen. Omdat dit hun goed bevallen is, proberen Kitty en Emmeline meer geallieerde piloten het land uit te smokkelen, waarbij Kitty al haar charmes inzet om de Duitsers af te leiden. Op een dag wordt Emmeline echter gearresteerd door de Nazi's en gemarteld door de Gestapo. Kan het Verzet in Parijs haar nog redden?

avatar van Queen-Bee
Gewoon mijn ding

avatar van 606
2 dappere vrouwen die 295 mensen hebben gered RESPECT.
Dat wordt overigens zeer goed vertolkt en verfilmd en de spanning ligt hoog.

3,5 ster