Her Cardboard Lover (1942)

1 stem

Komedie / Romantiek

geregisseerd door George Cukor
met Norma Shearer, Robert Taylor en George Sanders

De jonge en welgestelde Consuelo Croyden probeert te voorkomen dat haar voormalige vriend eerder een nieuwe partner heeft dan zij. Ze huurt daarom de jonge songwriter Terry Trindale in, die ze in het casino heeft ontmoet en die geld nodig heeft. Consuelo betaalt Terry's gokschulden en doet net of hij haar vriend is. Problematisch voor Consuelo wordt het eerst, wanneer blijkt, dat Terry wel verliefd op haar blijkt te zijn.

avatar van Dutchfan
Shearer en Taylor spelen twee volkomen verknipte figuren in deze film en het was daarom voor mij moeilijk om enige sympatie te krijgen voor deze twee hoofd-personage's in deze matige komedie.

Dit was Norma Shearer's laatste film en dat is erg jammer:ze is een goede actrice en een echte ster.

Ik denk dat Norma nog vele jaren met succes in de filmwereld werkzaam had kunnen zijn,maar dan wel in een andere genre film,zoals film-noir of met de soort soaps waar Joan Crawford en Bette Davis in de jaren 40 & 50 een enorm succes mee hadden.

Norma Shearer mocht bij "haar"filmmaatschappij MGM zelf beslissen in welke films ze wilde spelen,maar maakte duidelijk de verkeerde keuze's.

Ondanks haar populariteit waren haar laatste twee films flops en besloot ze te stoppen met filmen.

Robert Taylor is irritant als "the cardboard lover",maar George Sanders is fantastisch als de arrogante ex-verloofde van shearer.

De sets zijn fantastisch.