Tegami (2006)

Alternatieve titel: The Letter

Japan

geregisseerd door Jiro Shono
met Takayuki Yamada, Erika Sawajiri en Tetsuji Tamayama

Twee broers hebben op jonge leeftijd hun ouders verloren. De oudere broer werkt zich te pletter om zijn broer de kans te geven om te studeren. Wanneer de oudere broer per ongeluk bij een inbraak een oude vrouw doodt, belandt hij in de gevangenis. Een grote klap voor beiden...

avatar van belchinees
Fieuw! Hevig drama'tje.

Even geleden dat ik nog zo emotioneel geraakt ben door een film. Knap vind ik dat, een film dat je op een positieve manier kan laten huilen. Zowel door zware dramatische dingen als simpele dingetjes zoals je dochter zien aanvaard worden in de zandbak door andere kindjes. Voor velen waarschijnlijk wel wat te dramatisch allemaal, maar ik lust het wel.

Heerlijke acteur die Takayuki Yamada (midden), ook gezien in Crows Zero als de stoere leider. Erika Sawajiri komt helaas te weinig in beeld, die dame kan anders wel een stukje acteren. De broer in de gevangenis (Tetsuji Tamayama) komt ook weinig aan bod, maar dat stoorde niet. Het gaat immers over het moeilijke leven dat de andere broeder voorgeschoteld krijgt; nergens aanvaard worden omdat hij de broer van een moordenaar is.