Rumpelstilzchen (2007)

Oostenrijk
Familie / Fantasy

geregisseerd door Andi Niessner
met Katharina Thalbach, Bettina Hauenschild en Anna Böger

De jonge koning Michael leert op een reis de mooie molenaarsdochter Marie kennen. Hij wordt verliefd op Marie en wil haar tot zijn vrouw nemen. Maar zijn geldzuchtige eerste minister ontvoert de dochter van de molenaar en houdt haar gevangen in een toren waar ze stro tot goud moet omspinnen, zoals haar grootsprakerige vader eerder had verkondigd. Een klein mannetje, Repelsteentje, bezoekt Marie in haar kerker en voltrekt een mirakel en laat het stro veranderen in gesponnen goud. Maar als loon voor zijn arbeid vraagt Repelsteeltje het eerstgeboren kind van Marie. In haar wanhoop belooft ze dat. Na een jaar komt er een kind en komt het mannetje zijn "loon" opeisen...

avatar van Fran
De setting was inderdaad heel mooi. Voor mij maakte het wel leuk om naar te kijken maar mijn dochter verloor redelijk snel haar interesse.