Ladies in Love (1936)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Edward H. Griffith
met Janet Gaynor, Loretta Young en Constance Bennett

Drie in Boedapest werkende vrouwen hebben ieder een date. Ze hebben alleen een probleem: ze hebben geen mooi appartement. De dates lopen niet zoals verwacht, er komt ook gif in het spel, en er vallen de nodige slachtoffers...

avatar van matthijs_013
Een topcast (naast de drie genoemden ook Simone Simon, Don Ameche en Tyrone Power!), maar een mager verhaal. Iedereen was in topvorm, wat de film nog enigszins vermakelijk maakte. Geen hoogvlieger. Leuke geluidsfilmintroductie aan Janet Gaynor, trouwens. Haar stem is wel wat platter dan ik had gedacht!

Hoewel het verhaaltje dat van een vijfstuiverroman nauwelijks overstijgt, is het toch best een aardige film. Dat is vooral te danken aan de topbezetting, meer in het bijzonder de drie vrouwelijke hoofdrollen. Janet Gaynor, Constance Bennett en Loretta Young behoorden medio jaren ’30 tot het crème de la crème van Hollywood en hun optredens in deze film zijn navenant. Daarom toch leuk om een keer gezien te hebben, maar daar blijft het bij.