Man from Tangier (1957)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Misdaad

geregisseerd door Lance Comfort
met Robert Hutton, Lisa Gastoni en Martin Benson

De internationaal gezochte crimineel Armstrong vlucht uit het naoorlogse Tanger met een partij vervalste schilderijen. Voss, een andere internationaal gezochte crimineel, stuurt de mooie Michele achter hem aan. Wanneer Armstrong in Londen arriveert, verwisselt hij per ongeluk bij de kapper zijn trenchcoat met die van de filmacteur Chuck Collins. Aan de hand van het adreskaartje in zijn verkeerde trenchcoat komt Collins aan het adres van Michele en maakt met haar een afspraak. Voss' partner, de bandiet Heinrich, denkt dat hij wordt bedrogen. Politie-inspecteur Meredith start een onderzoek, nadat Armstrong uit het raam van zijn hotelkamer is gegooid.