Skins (2002)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Chris Eyre
met Eric Schweig, Graham Greene en Gary Farmer

Politieagent Rudy Yellow Lodge krijgt dagenlijks met de Indiaanse gemeenschap nabij Mt. Rushmore te maken. Rudy heeft altijd opgekeken tegen zijn broer Mogie, een voormalig football-ster, maar de broers hebben van rollen geruild, aangezien Rudy zijn alcoholische broer regelmatig moet arresteren.

Hmmm, ik wou deze toevoegen maar ik zie dat ie er al op staat.
Het verhaal klopt niet geheel alhoewel ik zelf niet goed weet hoe t wel zou moeten zijn. Het speelt zich af in het Pine Ridge Indianenreservaat wat zich ten zuiden van de Badlands bevindt. Het gebied is vooral bekend door Wounded Knee.
Het ligt iig wel zo'n 100 mijl van Mount Rushmore af.