• 10.601 nieuwsartikelen

Genre: Western / Actie

Alternatieve titel: Swirl of Glory

Geregisseerd door: Edwin L. Marin

Met onder meer: Randolph Scott, Adele Jergens en Raymond Massey

IMDb beoordeling: 6,2 (289)

Gesproken taal: Engels

Plot Sugarfoot

"HE STREAKS ACROSS THE SCREEN IN A SWIRL OF GUNSMOKE AND GLORY!"

Jackson "Sugarfoot" Redan is een naïeve man die het stadje Prescott binnenrijdt. Hij maakt al snel vrienden, alsook vijanden. Hij krijgt de kans van Don Miguel Wormser wat geld te verdienen door te helpen met de inkoop van handelswaar. Sugarfoot krijgt het aan de stok met Jacob Stint hetgeen ontaardt in een groot conflict.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

Jackson 'Sugarfoot' Redan

Don Miguel Wormser

Fly-Up-the-Creek Jones

Asa Goodhue

stinissen (crew films & series)

Hoog cijfer bij IMDB maar kon me niet overtuigen het is allemaal te lief en door spekt met flauwe humor.

avatar van Barfly

Barfly

Arthur Hunnicutt is een lichtpunt in de verder zeer matige zoveelste van Scott. Hank Worden had een middag vrij gekregen van Wayne en Ford en mocht in dit vehikel opdraven, andermaal als een halve gare. Je zou het niet zeggen, maar de man had in het werkelijke leven gestudeerd en was ingenieur.

Qua verhaal is het allemaal wat vergezocht en er worden zelfs indianen bijgehaald voor de actie, wat de logica qua gebeurtenissen niet ten goede komt.

Alleen voor de echte Scott-fan.

avatar van mr rumson

mr rumson

Van wat ik tot nu toe aan Scott westerns heb gezien .

Daar kan ik deze in het groepje van zijn mindere westerns plaatsen .

Echt heel slecht wordt het nooit maar het is allemaal vrij matig .

Ben het dan eigenlijk ook wel met Barfly eens .

Al heb ik mij niet zo aan Hank Worden gestoord omdat hij maar beperkt in beeld komt .

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2062 berichten

Ik heb Sugarfoot uit mijn collectie gehaald om hem vanmiddag te gaan herzien.En daar ben ik net mee klaar en deze film is zeker 1 van de minste films van Randolph Scott. Ik heb me er niet mee verveeld, want ik het was vele jaren geleden dat ik Sugarfoot had gezien en kon mij er niets meer van herinneren en dat heb ik bij vele films die ik ooit in het verre verleden heb gezien. Deze film heeft weinig actie en boeit niet enorm.