Eu Tu Eles (2000)

Alternatieve titel: Me You Them

Brazilië

geregisseerd door Andrucha Waddington
met Regina Casé, Lima Duarte en Stênio Garcia

Darlene verlaat haar geboortedorp op zoek naar de liefde van haar leven, een gezin en passie. Drie jaar later keert ze alleen terug naar haar dorp en stemt in met een liefdeloos huwelijk met Osias, haar buurman. Het duurt niet lang voordat Darlene zich verstrikt voelt in de sleur van haar huwelijk en bestaan. Gelukkig komt daar een einde aan als de neef van Osias langskomt.

avatar van Near_Dark
Plot : Het gaat over een warm, aanstekelijk portret van een vrouw, die zich in het kurkdroge Noord-Oosten van Brazilië op een onconventionele manier door het leven slaat.

De mooie, sterke Darlene houdt van de mannen, die houden ook wel van haar, maar ze laten haar ook in de steek. Als ze voor de zoveelste keer alleen voor de kerkdeuren staat, zwanger en gehuld in een trouwkleed, daagt haar aanstaande niet op, de uren verstrijken en Darlene besluit dan maar haar eigen weg te gaan.

Drie jaar later keert ze terug naar haar geboortedorp om haar moeder's zegen te vragen voor haar zoontje, maar moeder is juist overleden als ze aankomt. Wat nu gedaan in deze arme,dorre en dunbevolkte streek...?

Omdat de oude, norse kerel Osias een huis heeft, trouwt ze maar met hem. Darlene werkt zich uit de naad voor Osias, maar krijgt geen aandacht van hem. Wel van zijn zorgzame neef Zezinho, die in hun huis komt wonen. Dan bevalt Darlene van een kleine, wiens ogen wel erg op die van Zezinho lijken. Aangezien Darlene het lonken niet laten kan, valt ze ook nog op een jonge landarbeider. Als er weer een kind komt, vindt Osias het tijd om orde op zaken te stellen...

Het mooie aan deze film vindt ik de subtiele manier waarmee de personages met elkaar omgaan, bijna zonder woorden begrijpen ze elkaar en vallen niemand lastig met overbodig gepraat, daar komen toch alleen maar problemen van.

Natuurlijk lokt de mooie Darlene jaloezie uit tussen de mannen, maar buiten een grom en wat gevloek aanvaarden die het dat Darlene met hen allen onder één dak samenwoont.
Darlene is namelijk zo'n uitdagend,zwoel en flirterig type die voorzien is van alle wulpse rondingen waar elke heteroman onmogelijk aan kan weerstaan.

Ze is zeker geen klassieke schoonheid maar haar hele houding straalt wellust en begeerte uit, en da's voor een man veel aantrekkelijker dan bv. een Miss Universe met een strakke lijn, als je begrijpt wat ik bedoel...

6,5/10.
Spijtig dat het laatste half uur wat langdradig begon te worden, maar de eerste 75 minuten waren erg leuk.
Een aanrader voor cinefielen.