An einem Freitag um Halb Zwölf (1961)

Alternatieve titels: On Friday at Eleven | The World in My Pocket | Il Mondo nella Mia Tasca

West-Duitsland / Frankrijk / Italië
Misdaad / Drama

geregisseerd door Alvin Rakoff
met Nadja Tiller, Rod Steiger en Peter van Eyck

Gangsterbaas Frank Morgan bedenkt een riskant plan; een overval op een geldtransport in Zuid-Frankrijk. Hij neemt hiervoor een viertal schurken in dienst, nadat die bewezen hebben een koelbloedige overval op een casino goed af te kunnen ronden. Ook de overval op het geldtransport loopt voorspoedig, tot ze de kluis willen openen en dat niet lukt.

avatar van stephan73
Duitse misdaadfilms uit begin jaren '60 hebben altijd iets speciaals. Ze zijn vaak erg cool en hebben (meestal) een erg goede soundtrack. Met deze film zou het wel goed zitten, denk ik.. Goede acteurs (Rod Steiger) en een goede componist (Claude Bolling).

Hij wordt Vrijdag 13 Juni om 2:00 uitgezonden op de ARD, ik ga deze zeker opnemen!

avatar van stephan73
Ijzersterke Europese co-productie, die zich kan meten met de betere Amerikaanse heist-noirs.
Een groep mannen en een vrouw, besluiten om $1.000.000 te roven uit een gepantserde wagen. Maar zoals verwacht gaat niet alles volgens plan.
Hard, cool en erg stijlvol, met een fantastische soundtrack van Claude Bolling!

avatar van stephan73
Laat ik eens gek doen.. Ik verhoog hem met 0,5! Hij blijft namelijk in m'n kop rondspoken en vooral de eindscene is meesterlijk!

Bedankt zal hem kijken btw de orginele taal was ook Duits hoor maar dat maakt me zo wie zo niets uit ik ben het al lang gewend moet ook wel na ruim 40 jaar Duitse tv

stinissen schreef:

En nou niet in één keer het gemiddelde naar beneden halen!

stephan73 schreef:

En nou niet in één keer het gemiddelde naar beneden halen!

Dat denk ik niet hoor de Duitse cinema ligt me wel ook al is dit een co-productie , maar jaar en genre zijn wel mijn ding we zullen zien.

stephan73 schreef:

ik dacht 13 maart..........

stinissen schreef:

ik dacht 13 maart..........

Dat bericht is van 2008! Maar aanstaande Maandag (de 16de) wordt hij weer uitgezonden om 01:05!