Karneval (2006)

Alternatieve titel: Carnival

Bosnië-Herzegovina
Documentaire

geregisseerd door Alen Drljevic

Bij toeval stuitte de Montenegrijnse journalist Seki Radoncic op een zwarte bladzijde uit de geschiedenis van zijn land. Bosnische vluchtelingen die tijdens de Balkanoorlog een veilig heenkomen zochten in Montenegro, zijn in mei 1992 zonder pardon opgepakt en op transport gezet naar Bosnië, waar ze terechtkwamen in de beruchte, door Serviërs gerunde gevangenis van Foca. We volgen Radoncic op zijn speurtocht om de waarheid boven water te krijgen, en zien de moeilijkheden waar hij mee te maken heeft, waaronder een bomaanslag op hem en zijn gezin. De getuigenissen van de (toen) nietsvermoedende familieleden zijn hartverscheurend.