Rocket Brothers (2003)

Denemarken
Documentaire

geregisseerd door Kasper Torsting
met Kasper Eistrup, Mads Tunebjerg en Henrik Lindstrand

Documentaire over de Deense rockband Kashmir. Regisseur Torsting heeft de band gedurende vier jaar gevolgd. Het dagelijks leven van de bandleden staat centraal en dan met name de totstandkoming van de cd Zitilites.

avatar van Sjan
Prachtige documentaire over een prachtige band, waarin de onzekerheden van de bandleden en dan met name de zanger duidelijk naar voren komen: 'kan ik nog wel nummers schrijven', 'zijn we nog wel goed genoeg', 'vindt het publiek ons nog wel leuk'? Uiteindelijk zal de band, ondanks de onzekerheden, het prachtige Zitilites uitbrengen. Enkele nummers komen in het geheel voorbij en juist doordat je de pijn en moeite van de totstandkoming kunt volgen, krijgen deze nummers een extra emotionele lading die ook de kijker niet koud kan laten.
4.5 sterren