Call of the Jungle (1944)

Avontuur / Mystery

geregisseerd door Phil Rosen
met Ann Corio, James Bush en John Davidson

De blanke en attractieve jonge vrouw Tana, die op het Afrikaanse eiland Ta'Pu woont, is vastbesloten om Harley, die verdacht wordt van het stelen van heilige juwelen en van de moord op Dozan, vrij te pleiten. Daarmee hoopt Tana een massale opstand tegen de blanken door de inheemse bewoners te voorkomen. Jim, politieman op het eiland, is al gewond en wordt door Tana en Harley verpleegd. Jim heeft bewijzen verzameld, die hem leiden naar de criminelen Boggs en Carlton. Malu, een inheemse jongen, die verliefd is op Tana, wordt vermoord nog voordat hij Jim enkele belangrijke aanwijzingen kan geven.