High Explosive (2000)

Canada / Zuid-Afrika / Verenigd Koninkrijk
Actie

geregisseerd door Timothy Bond
met Patrick Bergin, Désirée Nosbusch en Dan Petronijevic

Officier Jack Randall is door de VN belast met de taak de bijna 1 miljoen ondergrondse landmijnen in Angola onschadelijk te maken. De situatie wordt ernstig wanneer revolutionairen dreigen de VN-werknemers te kidnappen. Jack confiqueert een vliegtuigje en vlucht met zijn zoon Tom en dokter Hildy Koller naar Nambië. De leider van de huurlingen, VanDamm schiet het vluchtende vliegtuig net voor de grens neer. Jack moet zijn team ne door verraderlijk terrein, mijnenvelden en een woeste rivier leiden om Nambië te bereiken.