Der Herrscher (1937)

Alternatieve titel: The Ruler

Duitsland

geregisseerd door Veit Harlan
met Emil Jannings, Marianne Hoppe en Helene Fehdmer

Na het overlijden van zijn vrouw wordt de steenrijke fabrikant en zakenman Matthias Clausen verliefd op zijn secretaresse Inken Peters. De liefde wordt beantwoord en het stel vertrekt halsoverkop op vakantie naar Italië. De volwassen kinderen van Clausen zien echter hun toekomstige erfenis bedreigd worden en besluiten het leven van hun vader en partner kapot te maken.

avatar van pascal83
Toch wel opmerkelijk dat een gerenommeerde acteur als Jannings zich laat lenen voor een Nazi film en nog in samenwerking met een van de beruchtste Nazi-regisseurs.