The Gardener (1998)

Alternatieve titel: Garden of Evil

Horror

geregisseerd door James D.R. Hickox
met Malcolm McDowell, Angie Everhart en Richard Grieco

Als detective Iris van de ene op de andere dag spoorloos verdwijnt gaat haar partner Kelly op onderzoek uit. Het spoor leidt naar Ben Carter, een eenzame man die in zijn tuin de mooiste bloemen kweekt. Carter zier er door zijn ziekte twee keer zo oud uit dan hij in werkelijkheid is, waardoor hij vroeger nooit een kans maakte bij Betsy, het meisje op school waar hij verliefd op was. Nu, twintig jaar later, heeft hij zijn droom om weer verliefd te worden, zijn verlangen om de ware en perfecte vrouw te ontmoeten opgegeven voor iets veel beters... Als Kelly Ben uiteindelijk beschuldigt van moord, ontdekt ze een sinister complot.

avatar van Mrs.Donut
Dit is een 'gaat wel' film, de kijker heeft al snel door wat er aan de hand is, alleen Kelly moet er nog achter komen.
Ik heb er €1.50 voor betaald bij de Blokker, hoef er dus geen spijt van te hebben.
** vind ik wel genoeg.

Onwijs slechte film.
Slecht geacteerd en het plot is inderdaad zeer snel duidelijk.
De film heeft geen seconde kunnen boeien en dat terwijl het begin nog mee veel.

avatar van Noodless
Totaal niet akkoord met vorige berichten. De plot is leuk bedacht en de bedoeling is niet om erachter te komen wie de moordenaar is. Dat lijkt me vrij duidelijk gezien de beschrijving van het verhaal. Het acteerwerk is behoorlijk met op het lijf geschreven rol voor Malcolm McDowell. Angie Everhart is zo typische sexy actrice van de B-films uit de jaren 90. De droomsequenties zijn leuk en alles verloopt niet op wieltjes wat je zou verwachten bij dit soort films. Het genre horror is ver gezocht. Bij mij op de hoes staat ook gewoon thriller wat ook past bij deze film. 6,5/10