You Were Meant for Me (1948)

Muziek / Drama

geregisseerd door Lloyd Bacon
met Jeanne Crain, Dan Dailey en Oscar Levant

De film speelt zich af in de jaren '20. Chuck Arnold is een bandleider die de dorpse Peggy ontmoet op een van zijn optredens. Ze voelen zich tot elkaar aangetrokken en al de volgende dag trouwen ze. Peggy ontdekt al snel dat het dagelijkse reizen niet voor haar is weggelegd en ze beginnen zich af te vragen hoeveel ze nou werkelijk met elkaar gemeen hebben.

Dick2008
Vreemde film. Het verhaal is vrij simpel, en draait om een orkestleider die trouwt met een meisje, in een moeilijke tijd van de crisis. Dan Dailey, is mij meer bekend als een Bing Crosby-achtige zanger. Dus het zogenaamde Chuck Arnold met zijn orkest. Dat zal wel verzonnen zijn en iemand anders zijn orkest zijn geweest. En het moet tijdens de jaren '20 afspelen, maar de muziek en het dansende publiek doet mij aan jaren '40 stijl denken. En dat terwijl de film uit 1948 is. Nu ja, voor liefhebbers van oude big bands is het wel een leuke film om te zien, met veel bekende nummers, dus op dat punt zit het wel goed maar verder vind ik er niet zoveel aan, hoewel hij goed staat aangeschreven. 2.0