Baantjer, de Film: De Cock en de Wraak zonder Einde (1999)

Nederland
Misdaad

geregisseerd door Alain de Levita
met Piet Römer, Hans Karsenbarg en Victor Reinier

Als ex-collega Peter de Beer wordt vermoord, staat rechercheur De Cock voor de ultieme uitdaging. Peters dochtertje Michelle, getuige van de moord, is in shocktoestand en kan De Cock niet helpen. Maar weet de moordenaar dat ook? Uit voorzorg besluit De Cock de kleine kroongetuige onder zijn hoede te nemen. Tot zijn grote spijt moet hij constateren dat het verleden hem blijft achtervolgen. Het spoor leidt naar een stel oud-Indiëgangers. Deze oude maar keiharde mannen hebben hem jaren geleden al belet om een moordzaak op te lossen. Ook deze keer gaan ze tot het uiterste om de doofpot dicht te houden.

puckb96
damn, zo horen de echte klassieke detectivefilms te zijn!
piet romer kan in ieder geval de echte 'columboiaanse' detective spelen
deze film is spannend, intense en ook nog eens echt zo'n typisch whodunit geval.
samen met de serie een top film in het detective/politie genre.

vond het einde toch wel wat minder...

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Berichten verplaatst naar Overigen > Algemeen > R.I.P.

avatar van erpunited
Aardige film. Beetje kort. Had van mij wel wat meer uitgewerkt kunnen worden. Het is net een aflevering. Het einde was een beetje afgeraffeld. Jammer. Ik kwam ook niet lekker inde film. Ik werd niet meegenomen in de spanning van de film. Het is een prima aflevering van baantjer

avatar van TragieStar.*
Ik ben helemaal fan van Baantjer, en deze film heb ik toch wel een aantal keer gezien. Het is en blijft spannend, maar zoals al word gezegd lijkt het eerder een lange aflevering. Maar, dat blijf je toch houden met Baantjer denk ik.

Heb alle seizoenen in huis en kan er echt van genieten. Het is gewoon lekker om even een aflevering op te zetten. Vroeger vond ik het echt doodeng, en nu nog wel een klein beetje. Heb alle afleveringen al gezien.

Van mij had deze film toch wel iets langer mogen duren.

avatar van Toontje G
Kwam de film weer eens tegen, had hem ooit al eens in een ver verleden gezien en het blijft een aardige tv film. Niet overdreven spectaculair maar gewoon zoals Baantjer is.

De film duurt een 70 minuten wat normaal aan de korte kant is voor een film, maar voor deze lang genoeg.

Het lijkt allemaal veel op de afleveringen, de muziek is wat aangepast en in het begin van de film zit een aardig moment van aktie. Voor de liefhebber van Baantjer zeker de moeite waard, ben je geen Baantjer liefhebber dan moet je er niet aan beginnen.

avatar van Corcicus
Oef, geen al te beste Baantjer dit, ik vond de serie een pak beter. De personages werden echt niet goed vertolkt (de usuals uitgezonderd) en het kon mij allemaal niet echt boeien.