Mermaid (2000)

Drama / Familie

geregisseerd door Peter Masterson
met Ellen Burstyn, Samantha Mathis en Jodelle Ferland

Als de vader van de vierjarige Desi overlijdt, probeert zij toch met hem te communiceren door een brief te schrijven en die aan een ballon te hangen. De mensen die de ballon vinden besluiten een brief terug te schrijven.

Geweldig wat een mooie film met een glans rol voor Ellen Burstyn. (TOPPER)

avatar van nrggirl
dit is een topper van een film
meeslepend verhaal dat ook echt gebeurt is
een 4.5 sterren van mij voor die film

Ontroerend verhaal, ik vond dat kleine meisje erg schattig. Ook een mooie film, en had telkens de neiging een traantje te laten vallen.

Spoiler:

Vond het wel erg, dat als ik zoveel brieven aan het eind zou krijgen.... LOL

Inderdaad een ontroerend verhaal. Tragisch maar toch vermakelijk om te kijken door sommige luchtige 'feel good' momenten en standaard humor.

Helaas wordt het op het einde allemaal iets te sentimeel, te overdreven. Neem bijvoorbeeld de dialogen van Desi, het op bezoek gaan bij de familie uit Mermaid en het ontvangen van (te) veel brieven.

avatar van YuLaw16
Andre Hazes anyone?

avatar van Lavigne
Mwa, vond hem wel oke. 2 sterren

avatar van Verhoeven
Dit overdreven sentimentele woensdagavondfilmpje is wel heel erg klef en waar gebeurd. Zelfs een actrice als Ellen Burstyn kan er niet voorzorgen dat de film naar een hoger niveau gebracht werd. Wel grappig waar Terry Gilliam inspiratie vandaan kwam om Jodelle Ferland te casten voor haar rol in Tideland. Je merkt dat het een pittige tante die voor haar leeft zeer goed acteert. Voor de rest een standaard verhaal, clichématig gebracht met alleen maar aangezette muziek eronder.

avatar van iris.vessem
Een vriendin van mij vind deze film helemaal geweldig, daarom staat er een vier* die heeft zij gegeven, maar ik heb 'm niet gezien. Dus die sterren zijn niet van mij, maar van een vriendin