Chermeni (1970)

Sovjet-Unie
Avontuur

geregisseerd door Nikoloz Sanishvili
met Bimboelat Vatajev, Vladimir Tkhapsaev en Kote Daushvili

Chermeni woont in een dorpje in het 17de eeuwse Ossetië. Hij is een onwettige zoon en probeert er alles aan te doen om toch zijn waardigheid te houden en het respect van zijn dorpsgenoten te winnen. Zijn grootste tegenstander en kwelgeest is Dacco, de oudste zoon van de Aldar clan, die de scepter zwaait over het dorp van Chermeni. Dacco is geen fris heerschap en sluit een schimmige deal met prins Tsarai. Samen beroven ze mensen en verdelen vervolgens de buit. Chermeni komt daar per toeval achter en besluit zijn vrienden op de hoogte te brengen.