No Right Turn (2009)

Denemarken
Mystery / Thriller

geregisseerd door David Noel Bourke
met Sira Stampe, Laura Bach en Tao Hildebrand

Nina is de vriendin van de charmante schurk Johnny, maar zij is zijn vermoeiende levensstijl meer dan beu. Johnny is regelmatig dronken en heeft dan wilde nachtmerries. Als afleiding begint Nina weer aan te pappen met haar oude vriend Teddy. Op een zekere nacht, wanneer Nina naar huis gaat, wordt zij lastiggevallen door een stel onverlaten, maar zij wordt gered door Monella, een meisje met een duister verleden.

Een film noir probeersel met een stuntelige en abominabel slechte cast. De regisseur tovert een duister verhaal met stijl, erotiek en passie voor, maar had voor betere spelers moeten zorgen. Op deze manier voel je je niet betrokken, zowel niet bij de personages als bij hetgeen zich afspeelt en help je een film grof gezegd naar de kloten.