De Vier Mullers (1935)

Alternatieve titel: Alles für die Frau

Nederland / Oostenrijk

geregisseerd door Rudolf Meinert
met Adolf Bouwmeester, Johannes Heesters en Johan Kaart

Grootvader Philip, zoon Max en kleinzoon Otto Müller leven in voortdurende ruzie met elkaar tot schade van hun textielbedrijf. Otto besluit samen met zijn grootvader een bedrijf te starten en beconcurreert zo zijn eigen vader. De onvrede wordt door de vierde Müller nog aangewakkerd.

Volgens mij moet die alternatieve Duitse titel 'Alles für die Firma' zijn. Staat zowel op de dvd, als in het boek "Achter het doek", als hier.

avatar van De Mees
Hij/Zij wie de dvd heeft met deze cover (umlaut), heeft misschien wel een coillectors item.
Zelf heb ik de dvd zonder de umlaut (zoals het hoort), op de dvd zelf staat dan wel weer de umlaut.

"Aan zijn verhuizing naar onze Oosterburen dankt Heesters echter ook zijn omstreden reputatie in ons land. Een bezoek aan het concentratiekamp Dachau in 1941 zorgt al jaren voor de nodige ophef. Het gerucht doet de ronde dat Heesters daar heeft opgetreden voor SS-soldaten, maar zelf ontkent hij dit en houdt hij vol niet te hebben geweten dat het een concentratiekamp betrof. Na de oorlog ging Heesters in Duitsland gewoon verder met optreden en tot op de dag van vandaag wordt hij daar op handen gedragen. In Nederland is dit zogezegd anders. Maar omstreden of niet, zijn verschijning in De Vier Mullers maakt de film in ieder geval een stuk draaglijker. "

Meer over Heesters, de film en dvd

robertus65
Dit vind ik nou weer zo'n typische ouderwetse oubollige Nederlandse film, zoals er in die tijd zoveel gemaakt zijn, en waar ik dus helemaal niks aan vind.
De ingrediënten zijn dus: een vleugje humor, wat romantiek, een dun verhaal en een handvol smartlappen.

avatar van matthijs_013
Een van de saaiere films. Saai verhaal, nauwelijks leuke momenten, het voelde meer als wachten tot het einde dan vermaakt worden. Niet héél slecht, maar gewoon niet leuk.

Nu een week gratis te zien op Ximon:
De Vier Mullers - ximon.nl

avatar van Dutchfan
De acteurs zijn wel goed,maar de film is te oudbollig en het verhaal te rommelig en kan dus niet echt boeien.
Ook mist de film vaart en daardoor lijkt de film een eeuwigheid te duren.

De film werd opgenomen in Wenen (Oostenrijk).
Dat was goedkoper,omdat er op dezelfde set met dezelfde figuranten,regisseur en technici, verschillende talen-versies konden worden opgenomen.