Osobennosti Natsionalnoy Okhoty (1995)

Alternatieve titels: Особенности Национальной Охоты | Peculiarities of the National Hunt

Rusland

geregisseerd door Aleksandr Rogozhkin
met Ville Haapasalo, Viktor Bychkov en Sergei Ruskin

Raivo, een Finse socioloog, schrijft een boek over jachtrituelen in verschillende landen, in een poging door te dringen in het hart van de verschillende culturen. De laatste samenleving die hij onder de loep legt is Rusland. Hij reist ernaar toe, in de verwachting dat hij kan zien hoe de Russische jagers te werk gaan. Samen met een groep mannen trekt hij de bossen in. En dan zetten de Russen de wodka op tafel.

avatar van Mochizuki Rokuro
Hilarische herinneringen aan deze komedie. De Finse socioloog werd in een Russiche voiceover gedubd (volgens mij was dat een practical joke van Rogozhkin) zoals vaker gebeurd bij Oost Europese films. Een zware mannenstem die totaal niet paste en commentaar gaf op de gekkeigheid in beeld. Het verhoogde de feestvreugde in deze verrassende komedie. Erg leuk.

avatar van Darbie
Over het algemeen zijn films die worden gemaakt om " leuk te zijn " buitengewoon flauw en vervelend.

Deze Russische komedie is daar een voorbeeld van.