Der Berg Ruft! (1938)

Alternatieve titel: The Mountain Calls

Duitsland

geregisseerd door Luis Trenker
met Luis Trenker, Herbert Dirmoser en Heidemarie Hatheyer

Bergbeklimmer Carel wil als eerste de top van de Matterhorn bereiken. Omdat het een riskante onderneming is, besluit hij samen met Engelsman Whymper te klimmen. Wanneer de mannen echter met ruzie uit elkaar gaan, moet hij de bergtop noodgedwongen in zijn eentje bezweren. Dan slaat het noodlot toe...

avatar van blabla
Gezien de tijd en plaats waar deze film werd gemaakt zal hij wel bol staan van nazi propaganda !!

Weet het niet. Hij is opgenomen in Zwitserland.

Wat betekent in vredesnaam die titel??

kappeuter (moderator)
De berg roept.

avatar van blabla
Weet het niet. Hij is opgenomen in Zwitserland.

Dat komt omdat de Matterhorn daar staat.

Oh, ik dacht dat ze hem in de studio na hadden gebouwd.

Adembenemende natuur beelden in een verder standaard verhaal een dikke zes dus 3*

Film lijkt mij nog van een oudere datum dan hij eigenlijk is.
Heel amateuristisch, vind ik, en bovendien zeer onwaarschijnlijk zoals het wordt voorgesteld : eventjes over en weer naar de top van de Matterhorn....!?
Acteurs bevielen ook al niet. Stammen precies ook uit het tijdperk van de stille film.