Siembra (2015)

Colombia / Duitsland

geregisseerd door Santiago Lozano Álvarez en Ángela Maria Osorio Rojas
met Diego Balanta, Ines Granja en Jose Luis Preciado

Turco, een visser uit de Colombiaanse Pacifische kust, verlangt ernaar om samen met zijn zoon Yosner terug te keren naar de plek die hij drie jaar eerder verliet, als gevolg van een gewapend conflict. Hij woont in de stad en voelt zich ontheemd, terwijl zijn zoon probeer te werken aan zijn toekomst. De wens om terug te keren wordt gedwarsboomd door de dood van zijn zoon. Turco voelt pijn en machteloosheid. Het lijk van zijn zoon wordt een obstakel om terug te keren naar zijn land. Terwijl de traditionele begrafenisrituelen worden gehouden, dwaalt Turco door de stad om het verlies te verwerken. Zo verstrijkt de tijd en vindt hij een plaats om zijn zoon te begraven te vinden.

Malick
Geproduceerd door Oscar Ruiz Navia.