Deserto Feliz (2007)

Alternatieve titel: Happy Desert

Brazilië / Duitsland

geregisseerd door Paulo Caldas
met Hermila Guedes, Peter Ketnath en Nash Laila

Deserto Feliz is een klein dorp in Brazilië waar de veertienjarige Jéssica woont bij haar moeder Maria en stiefvader Biu. Deze laatste misbruikt regelmatig zijn stiefdochter en daardoor gaat het meisje zich uiteindelijk prostitueren bij het tankstation, omdat ze hoopt op die manier een beter leven te vinden.

11 augustus 2010

22:00 - 23:25
ARTE

16 augustus 2010
01:20 - 02:45
ARTE

Veel wordt er niet gesproken in deze film maar het is duidelijk dat de cineast wil duidelijk maken dat naast de miserie in de sloppenwijken in Brazilië er nog een flinke portie ellende en uitzichtloosheid bestaat. Eén van prostituées vraagt zich trouwens af of het niet beter ware geweest als haar moeder haar nooit op de wereld had gezet.
Cinematografisch komt de film eerder amateuristisch over maar inzake gegeven is het raak.