• 8.613.591 stemmen

Genre: Drama / Komedie

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Froukje Tan

Met onder meer: Jeroen van Koningsbrugge, Lotte Verbeek

IMDb beoordeling: 6,0 (123)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 22 januari 2009

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Links

Dexters geregelde leven wordt verstoord wanneer er een meisje op zijn werk verschijnt dat sprekend lijkt op zijn vriendin Stella. Zijn leven raakt steeds verder ontregeld: hij wordt verdreven van zijn vertrouwde werkplek, Stella maakt het uit en zijn baas stuurt hem met onmiddellijke ingang met verlof. Als Dexter een aantal auto's heeft geramd, wordt hij gearresteerd door de politie en afgevoerd naar het ziekenhuis. Daar wordt duidelijk wat er met hem aan de hand is. Ondanks - of juist dankzij - zijn afwijking leert hij een andere kant van zichzelf kennen, die hem uiteindelijk in staat stelt contact te maken met zijn gevoelsleven.

avatar van timelezz

timelezz

Quido schreef:

Draadstaal en Links met elkaar (willen) vergelijken is ook onmogelijk.

Dat realiseer ik mij ook, maar ik bedoelde dat ik de acteur als persoon prettig vind om naar te kijken, in deze film ergelijk.

avatar van FLH

FLH

Gisteren heb ik deze film gezien en hoewel deze film eigenlijk maar redelijk kort duurt, duurde deze film voor mij wel heel erg lang.

Zelden een film gezien waarbij ik na de film echt met een gevoel zat: waar heb ik de afgelopen 80 minuten naar zitten kijken. Daarnaast miste ik ook echt de muziek in de film. Voor mij was dit echt de slechtste film die ik in lange tijd gezien heb.

avatar van wwelover

wwelover

De film word op moviemeter nogal ondergewaardeerd. VInd het namelijk een prima film, misschien wat te artistiek, maar ik vind het een prima Nederlandse film. Maar daarbij moet gezegd worden dat dit ook vooral door Jeroen komt. Het concept is leuk, maar had wat beter uitgewerkt kunnen worden. Er zaten ook nogal wat overbodige scenes in. En gezien de duur van de film had er wat meer nuttige dingen in gepast.

Iets wat me wel erg positief opviel was de muziek, vond het hele toepasselijke en vooral geinige muziek dat werd gebruikt. Lekker luchtig en simpel.

Zoals ik al zei, Jeroen speelde erg sterk. Het is niet enkel een grappenmaker maar ook gewoon een verdomd goede acteur. En Lotte Verbeek deed het ook prima.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ben benieuwd, ik zie over het algemeen best wel graag nederlandse films maar of Jeroen van Koningsbrugge nou de acteur is waar ik op zit te wachten. Maar laat ik eerst de film maar eens kijken alvoor ik kritiek heb. Eerlijk gezegd verwacht ik er niet zo heel veel van, dus het kan alleen maar meevallen dan. De storm had ik in eerste instantie ook niet echt hoog staan maar die vond ik toch best wel om aan te zien. Hopenlijk is dat met Links ook het geval.

avatar van Koekebakker

Koekebakker

mcdaktari schreef:

maar of Jeroen van Koningsbrugge nou de acteur is waar ik op zit te wachten.

Van Koningsbrugge speelt een serieuze rol. Dat is wel even wennen tijdens het kijken, je houdt er steeds rekening mee dat-ie je in de maling zit te nemen.

avatar van Cosoco

Cosoco

Leuke verrassing. De film gaat lekker droog en speels met z'n eigen verhaaltje om, maakt leuk gebruik van muziek en kent in de eerste helft wat licht-absurde momenten. Dexter is ook een lekkere droogkloot die het allemaal maar een beetje aanschouwt. Helaas zakt de film vanaf de inrichting iets in, maar het blijft wel aangenaam om te volgen.

Had nog wel iets droger gemogen en het sfeertje had nog wel iets verder doorgetrokken mogen worden, maar vond het verder een fijn tussendoortje. 3*

En het verhaaltje hierboven geeft veel te veel weg. Blij dat ik het niet gelezen had.

avatar van maarten541

maarten541

Toch wel een heel aardige film! Vind hier wel wat negatieve reacties, maar je moet de film ook niet kijken om Jeroen van Koningsbrugge (hoewel hij een geweldige acteur is!) Maar vooral omdat het een mooi verhaal, met mooie karakters is. Het einde was niet heel bevredigend, maar ja zeker het kijken waard.

Oh en kijk even naar die schitterende kop op de poster. Bijzonder gezicht heeft hij eigenlijk. (doet niet terzake)

avatar van Aapje81

Aapje81

• 2037 berichten

Hele verassende film die aantoont dat je met heel weinig iets heel moois kan maken. De subtiele manier waarop alles word gebracht is heel leuk gedaan en laat ik vooral een groot compliment geven aan Lotte Verbeek die het hier heel goed doet. Overigens viel de hoofdrolspeler mij ook erg mee.

Maar goed ik vond dit een on Nederlands goede film.

avatar van The_Game

The_Game

Sterke film van Jeroen van Koningbrugge. Alles wordt lekker klein gehouden en dit weet je wel te pakken. Jeroen deed het goed, maar de ster van de film is eigenlijk Lotte Verbeek.

avatar van robertus65

robertus65

De film bood mij al met al toch te weinig, de film werd al snel ingewikkeld door al die dubbelrollen van Lotte van Beek. Het verhaal was te vreemd om te snappen , ik had er weinig mee. Kwam al snel eentonig over. Conclusie: deze film laat ik voorlopig links liggen.

avatar van gotti

gotti

Een film die helaas blijft hangen op enkele effecten en nimmer echt de emotie weet te bereiken...

avatar van pardalis

pardalis

Tja buiten Lotte had ik eigenlijk weinig verwachtingen van deze film. Ik heb het vlot bekeken zonder op mijn uurwerk te moeten kijken. Kleine cast (dat spaart in geld lol) Maar het idee is leuk gevonden en belange zo slecht nog niet. Het is geen genre die je iedereen kan aanprijzen, maar dit lag me wel. Een leuke 3

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Zeer slechte film. Ik dacht 'laat ik weer eens een Nederlandse film proberen'. Vreselijk verhaal. Slecht geacteerd. Het kon mij totaal niet boeien. Wederom 80 minuten van mijn leven verspild.

kappeuter (crew films)

11 juni te zien in Filmhuis Lumen in aanwezigheid van regisseur Froukje Tan.

avatar van Sopherian

Sopherian

Vond het een vreemde film. Wel goed geacteerd maar een slechte verhaal lijn en erg lang dradig.

avatar van Dievegge

Dievegge

rkwaardig syndroom.

n linkerkant niet zien.

werkelijk mogelijk.

ensen daar last van hebben.

en van Koningsbrugge.

genspeelster.