• 8.613.607 stemmen

Drama | 58 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: William Dieterle

Met onder meer: Ruth Chatterton, George Brent en Paul Cavanagh

IMDb beoordeling: 5,9 (337)

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Crash

"She Took Him for Better or Worse-yet demanded a marriage bed of roses. Are all wives that way?"

Een egocentrische, materialistische rijke vrouw is getrouwd met een speculerende echtgenoot die zijn fortuin verliest in de Wall Street Crash van oktober 1929. Dan wil ze er vandoor gaan met een Australiër die ze in Bermuda ontmoet.

image

Geoffrey's Associate

E.F. McSorley

avatar van Dutchfan

Dutchfan

Een bizarre pre-code-film over een echtpaar,wat rijk geworden is door te speculeren op de beurs op wall street.
De vrouw [Ruth Chatterton]weet tips over "hoe te beleggen en veel geld te verdienen" los te futselen bij rijke mannen,door een affaire met ze te beginnen,dit met goedkeuring van haar man [George Brent=in het echt toen ook de echtgenoot van Chatterton].

In 1929 gaat het mis,als het echtpaar alles kwijt raakt tijdens de beurs-crash en Chatterton met het laatste geld naar Bermuda vertrekt en daar een rijke man ontmoet.

Vlak voordat ze er met de rijke man vandoor wilt gaan,beseft ze dat ze toch van haar echtgenoot houd en dat ze ondanks dat ze geen geld hebben toch met hem verder wil.

Bizarre film,Ruth Chatterton ziet er in de Orry Kelly creaties enorm diva-achtig en "over-dressed" uit.
Ze is een facinerende actrice.

avatar van matthijs_013

matthijs_013

Aardig tussendoortje. Ruth Chatterton is redelijk indrukwekkend, maar ik vond haar beter in Female (1933). Aanrader voor mensen die niet van lange films houden.

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

Uit op DVD, maar jammer dat deze film zo kort duurt.

avatar van Jean Rene

Jean Rene

Dit is mijn favoriete Ruth Chatterton film. Hier is ze zeer indrukwekkend. Van begin tot eind een fascinerende film. Geweldige dialogen.

Prachtige beeldkwaliteit op de Warner Archive Collection DVD.