• 11.278 nieuwsartikelen
  • 9.026.034 stemmen

Jookeodo Haepi Ending (2007)

Komedie / Misdaad | 94 minuten

Genre: Komedie / Misdaad

Alternatieve titels: Happy Killing / Femme Fatale

Oorsprong: Zuid-Korea

Geregisseerd door: Kyung-Han Kang

Met onder meer: Ye Ji Won, Kyung Ho Jung en Baek Do-bin

IMDb beoordeling: 6,6 (187)

Gesproken taal: Koreaans

Plot Jookeodo Haepi Ending

Op kerstavond ontvangt de uitermate populaire actrice Ji-won Ye het nieuws dat ze is genomineerd in de categorie beste actrice op het filmfestival in Cannes. Als ze thuiskomt, al fantaserend over rode lopers en glitter en glamour, krijgt ze onverwacht bezoek: playboy Dennis, crimineel Choi, professor Yoo en filmregisseur Park. De avond krijgt een bizarre wending als alle vier de mannen een voor een vermoord worden. Samen met haar manager verstopt ze de lijken uit angst voor haar reputatie, maar meer en meer vreemde bezoekers kloppen aan haar deur aan.

avatar van jex

jex

Gisteren gezien. Het is een leuke zwarte-komedie (of klucht) die zich afspeelt in een locatie, dat geeft je een soort theater gevoel. 3,5 sterren.

avatar van belchinees

belchinees

Beeuu...

Niet zo van genoten. Nergens grappig, op uitzondering van de allerlaatste zin:
"Kahn (Cannes) is in Germany". Tja, geen vette dus.

Ik dacht dat dit iets in de aard van 8 Femmes zou zijn maar dus niet echt. Het is gebaseerd op Serial Lover.

Ik vind dit zo eentje die enkel voor Koreanen gemaakt is, niet voor het Westers publiek, maar blijkbaar vond mijn voorganger hier hem wel de moeite.

Komt eventjes iets korts over Kim Ki-Duk in, wil ik toch vermelden
"Jij zingt zo goed!" - "Ja, ik heb vaak rondgehangen met DJ Kim Ki-Duk, maar zijn films kijk ik niet. Ik heb schrik van vishaken. Ik weet niet waarom zo'n goeie DJ horrorfilms gaat maken"
Ja wtf .