• 11.513 nieuwsartikelen
  • 9.042.553 stemmen

Aoki Ôkami: Chi Hate Umi Tsukiru Made (2007)

Avontuur / Actie | 136 minuten

Genre: Avontuur / Actie

Alternatieve titels: The Blue Wolf: To the Ends of the Earth and Sea / Genghis Khan: To the Ends of the Earth and Sea

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Shinichirô Sawai

Met onder meer: Takashi Sorimachi, Rei Kikukawa en Mayumi Wakamura

IMDb beoordeling: 6,2 (905)

Gesproken taal: Japans

Plot Aoki Ôkami: Chi Hate Umi Tsukiru Made

Verhaal over één van de meest wrede krijgsheren uit de geschiedenis; Genghis Khan. We zien hoe zijn moeder ontvoerd werd door een vijandelijke stam en Genghis' haat tegen deze stammencultuur ontstaat. Genghis wordt een verstotene die het recht op zijn vaders' erfgoed verliest en hij omringt zich al snel met een leger. Tijdens het uitbouwen van zijn immense rijk krijgt Genghis zelf problemen met zijn eigen zoon.

logo tmdbimage

avatar van dieterverhaeghe

dieterverhaeghe

Wanneer komt deze uit? ziet er goed uit

avatar van J filmrecent

J filmrecent

Goed verhaal, de geschiedenis van Genghis Kahn.

Als je van historische films houdt dan beslist zien.

Veel oorlogvoering met pijl en boog, paarden en veel en veel manschappen.

Goed in beeld gebracht.

Naast goed acteerwerk ook een goed verhaallijn, met een boodschap en niet te vergeten het goed in beeld gebrachte natuurschoon van Mongolie

Voor mij duidelijk 5 oscars

avatar van Amon-Ra

Amon-Ra

Ik ook effe verder kijken heb hem net op staan wil jij hem ook zien pm me maar

avatar van god1

god1

prima film en goeie acteurs heb er van genoten

een 4.5 van mij ervoor

avatar van Goodfella1812

Goodfella1812

Na al het moois wat ik al voorbij heb zien komen uit Azie vond ik deze film maar vrij matig. Verhaal was al bekend door eerdere films over deze Khan dus daar werd ik niet meer door verrast. Ook de gevechten had ik meer van verwacht. Aardige film 3*

avatar van soete

soete

Ik wist weinig van Genghis Khan, maar na deze mooie en leerzame film veel over hem te weten gekomen. Dikke aanrader.

avatar van lordsnoopy

lordsnoopy

Ik had vrij hoge verwachtingen voor deze film; die helaas niet waargemaakt werden.

Vooral het acteerwerk greep me niet aan en was vaak niet overtuigend. De motivatie van de personages kwamen niet goed uit de verf, alsof de script schrijvers gewoon gevechten bedacht hebben om meer gevechten in de film te hebben.

De actie was niet echt spectaculair, en dat was wel verwacht met de vele oorlogen die gevoerd werden.

De film setting, decors en kostuums zien er dan weer prima uit.

Als meer tijd genomen was om de plot en de personages verder uit te diepen (ten koste van wat oorlogsgeweld misschien) dan was het al een stuk beter geweest.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Erg goede epische biopic over Gengis Khan. De film vertelt een deel van zijn leven, van zijn geboorte tot zijn benoeming tot Khan van alle Mongoolse stammen. Over de verovering van Eurazië en China gaat het geenszins. En gelukkig maar anders kreeg je niet veel meer dan stompzinnige veldslagen. De film belicht hoofdzakelijk onder welke omstandigheden Temujin zo machtig is geworden.

Zeer mooie beelden van de steppen, goed gefilmde oorlogsscènes ook met veel boogschuttersgeweld. Visueel werkelijk smetteloos. Zijn relatie tot heel wat figuren wordt uitgediept : zijn vrouw Borte die later in de film door een vijandige stam wordt gekidnapt en verkracht , zijn zoon Jochi, die hij als een bastaard beschouwt en zijn vriend Jamukha, die hem verraadt . De diverse verhaallijnen zijn onderhoudend en relevant.

Waar de plank misgeslagen wordt is de keuze om Jochi te laten sterven op het einde, met de bedoeling om te dramatiseren . Dit is historisch totaal niet correct want in werkelijkheid overleefde de zoon zijn vader . Dit is een waardige film over Gengis Khan die zeker mag gezien worden.

avatar van Piratje

Piratje

Prachtige film over het leven van Genghis Khan die van de vele stammen in Mongolië terug één stam kon maken.

Familiale discussies doorkruisen deze, prachtig in beeld gebrachte, massaproduktie.

De massaopnamen en prachtige natuurbeelden vergezellen het symbool van de eenzaam vliegende arend.

Vrij goedgeacteerd. Ook al stoorde mijn soms de taal voor de duidelijkheid van het verhaal.

Een wereld uit de 13de eeuw waarin enkel oorlogvoeren en machtsstrijd centraal stond.

Heel aardig historisch verhaal. Aanbevolen.

4,0 plus. Spijtig van de weinige reacties.