Iron Road (2008)

Canada / China
176 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door David Wu
met Betty Sun, Luke Macfarlane en Sam Neill

Een arme, maar pittige Chinese vrouw, vermomd als een jongen, sluit zich aan bij de spoorweg bemanning in de Rocky Mountains om naar haar verdwenen vader te zoeken. Ondertussen wordt ze verliefd op de zoon van de spoorwegmagnaat.

Heerlijk roman/drama wat zich afspeelt in 2 werelden.
Aan het begin het mystieke Hong Kong en vervolgens in de sfeervolle omgeving van Canada.
Met name acteert prima en ondanks de lengte van 3 uur is de minie serie boeiend genoeg om in 1 keer weg te kijken.
De harde soms onmenselijke omstandigheden waarin de chinese arbeiders moeten leven komen in beeld maar er is ook ruimte voor
de bijzondere liefde tussen het meisje "Little Tiger en de westerling"James.
Hier en daar fraaie beelden van de omgeving
En puik acteerwerk van met name Betty Sun als "Little Tiger"

rose
Ik ben het helemaal met je eens. Wat een sterk acteerwerk zet Betty Sun hier neer. Prachtige beelden. De 3 uur vlogen om....

Zeer indrukwekkend. Acteerprestaties van formaat.
Ademloos in één keer uitgekeken. De maximale score is dan ook vanzelfsprekend. Krijgt een plaats in mijn top tien!!

Een prachtige film de moeite waard om naar te kijken.

Bijzonder sfeervol geregisseerde Canadese film met een interessante verhaallijn en prachtige beelden, die zich kan meten met de bekende BBC produkties.

avatar van Mementos75
3 uur die aanvoelde als een normale film van 1,5 uur. Geen moment verveeld in 1 ruk ademloos uitgekeken. Ik zou de film ook niet korter willen. Elke minuut van de film is optimaal gebruikt.

ARW
Gezien de hoeveelheid sterren film bekeken. Wat een tegenvaller.

- Geen enkel moment de illusie gehad dat Little Tiger een jongen moest voorstellen.

- Zeer voorspelbaar verloop. Halverwege film wisten wij de Booker de vader was.

- Geen opbouw in romantiek. Hups-bam-boem en in bed.

- Geen echte hoogtepunten in film.

Wat mij betreft een afrader dus.

Een woord...gaaaaaaaaaaap!!
Gebeurd werkelijk helemaal niets in deze film. Slechte acteurs, nep opnames, voorspelbaar als maar zijn kan. Hoe kan iemand nou in godsnaam 5 * voor deze pulp geven??

avatar van badfans69
lelici schreef:
Een woord...gaaaaaaaaaaap!!
Gebeurd werkelijk helemaal niets in deze film.voorspelbaar als maar zijn kan. Hoe kan iemand nou in godsnaam 5 * voor deze pulp geven??

Je bent wel heel negatief, dat geldt voor meerdere recencies.

Slechte acteurs, nep opnames

Omschrijf het eens beter

avatar van Jan met de pet
Best aardige film, mooie beelden en goed verhaal, alleen kon je meteen zien dat Little Tiger een meisje was:3,0

avatar van Pazmaster
ARW schreef:

- Zeer voorspelbaar verloop. Halverwege film wisten wij de Booker de vader was.

En bedankt voor de spoiler

avatar van Filmfan74
Ik heb ontzettend genoten van deze mini-serie. Het is een boeiend stukje geschiedenis dat erg mooi is verfilmd. Sun Li is een fantastische actrice! Haar bijdrage hieraan is extra toegevoegde waarde.
Natuurlijk zijn er wat voorspelbare kantjes, maar dat stoorde me geen moment. Het is een heerlijk verhaal dat me binnen tien minuten helemaal te pakken had. Daarna heb ik het in een ruk afgekeken. Heerlijk voor een luie zondagmiddag!